Tuesday, April 14, 2009

~~ Update Makan-Makan @ Mom's Houz ~~

Now @ lunch time.. tak g lunch.. Seperti besa “skip the lunch”.
Ari nie plan nak update citer makan-makan @ mak’s houz last Saturday. Memang meriah.. Nak katakan most of adik beradik ada walaupun ada yang lambat sikit dan lambat banyak..

Kak Long yang tinggal same-row @ rumah mak angkut segala bahan masakan kat ctu. Kak Long akan masak Bihun Sup Tulang. Memang mak pelik tapi Kak Long kata dia saje nak masak kat rumah mak…


Yang kantoinyer bila mak nak start masak nasi… Yelah, Kak Long terpaksa bagitau yang Kak Ndak @ Bdr Baru Sentul nanti bawa Nasi Tomato.. Mak pun dah boleh agak... Dia dah risau sebab kalau nasi ..selalunye aku nyer menu... Dia dok pikir2.. kalau Kak Ndak masak Nasi Tomato, nanti Aku lak mesti wat Nasi Jagung Fevret dia tu... Mak tak tau yang kite sumer dah pakat... Aku maleh lak nak wat nasi thiz year... Aku bawak Tit-Bits/Snacks untuk budak-budak (tak elok tapi sekali-sekala takpe..hehehe) dan Kueh Tako ..kueh oda je... dari colleague aku ..Nita. Dia nyer adik nyer office mate buat kot ... Yang penting sodap... Harganye reasonable sebiji @RM0.40...

Axura (Kak Tam), adik aku lak bawak Brownies (pun oda juga... dari boz dia) dan juga kos wat Bihun Sup Tulang tu dari dia dan Pak Cik Shamsul (Adik aku yang kelapan).

Bila sampai je... Kak Ndak bawak Nasi Jagung (cara untuk buat thru phone je..dari aku...he..he..he..) Ayam Kurma, Ayam Masak Merah dan Jelatah. Kueh Talam Tepung dan Kueh Pulut Serunding pun dia oda juga....



Kak Ngah yang tinggal kat Cheras datang dah agak lambat.... Menu dia seperti besa dan dapat diagak.... Masakan Negeri Sembilan untuk Mak ??? Sumer ??? or untuk Hubbynyer ???. kakakku-kakakku...


Kak Lang dari Muar sampai lepas Maghrib... Anak dia sekolah ... tu yang buat lambat tu....

Shaiful (Pak Uda) adik aku yang ke tujuh... tak datang, kerja dia kata.
.. Yang bongsu, Shafiq; memang ada kat rumah...

Dah ada sumer baruler masa untuk potong kek yang Kak Ndak belikan untuk mak.... Malu2 mak aku... Kebetulan anak Kak Ndak besday sama ngan mak aku... Dia punya pun ada...



Bebudak sumer memang happy.... main je...

Malam tu aku gerak dari sana dalam kul 12;30 tengah malam... Sebelum gerak tu hubby suruh aku bagi brooch yang dia beli di Korea last month kat sumer... Dia pun pesan ka
t sumer kalu sesiapa nak pesan apa2 leh kirim lagi…. Kak Ndak ngan Axura dah kirim Korean nye VCD movie... Nanti bagi list kata diaorang.... Saborje lah... Extreme betul diaorang ni nengok @ Astro Channel 302...


Sampai rumah almost 2:00am... Penat tapi yang penting...HAPPY ...
Seronok tengok mak gembira bila sumer balik… Masa dia masih hidup nie… kena selalulah jengok-jengok dia…memang dia sunyi…. Lupe nak cakap yang Arwah aku meninggal masa aku form four lagi…. Anak-anak je tempat dia bercakap, bercerita, bergossip...

Till Now..




No comments:

Linky's Magical


ShoutMix chat widget