Monday, August 9, 2010

Aii Dah Kurus Tau... Aku Dan SD2 - Part 2

Ingat lagi n3 pada 2-3 minggu lepas ?

Aku sedang cuba untuk menguruskan badan secara sihat.


Aku minum SD2 produk keluaran New Image.
Produk kedua selepas Alphalipid.
Susu soya + 9 vitamin lain.


Baru minum lima minggu.
Sekarang berat kurang lagi 2 kilo dari n3 sebelum ni.
Alhamdulillah. Berjaya. Walaupun tak seperti yang ditarget.
Lepas ni hanya perlu kontrol makan.


Yang penting, ada perubahan dari segi kesihatan.
1) no more migrain tau..
minum produk ni tak digalakkan ambil caffein, jadi no nescafe, no coffee. Mungkin salah satu penyebab migrain tak datang lagi. Sebelum ni.. manjang jer sakit kepala..pastu emcee..


2)erk..erkkk.. pun dah takde... ? tau apa tu?... Selalu pomfuan yang dah beranak-pinak ada masalah ni. Selalu doktor bagi aku famodin kalau dah teruk. Seminggu aku minum SD2 ni ..*kelig sebelah aku kata " Eh, Rina, I notice u dah takde bunyik angin lor."


3) Kurangkan karbo yang masuk dalam perut. Banyakkan minum air kosong. Xsersais 30 minit. Banyak nau syarat. Aku tak ikut. Takkan lah aku nak weigh berapa karbo masuk dalam perut kan.. jadik aku tak ambil nasi, mee, bihun dan geng2 dah sebulan. Hanya makan lauk, vege, tempe atau yang makanan yang berprotein. Xsersais pun aku tak buat. Kalau buat, gerenti lagi turun. Hanya air kosong aje memang aku ikut..


Ada perubahan tak ?..
Rasa macam tak berapa tapi bila timbang..memang serprais.

kiri : bulan April 2010 tengah : bulan June 2010 kanan : bulan Ogos 2010




berat June 2010 : 64kg
sekarang : 56kg
target : 53kg


Note : misi masih diteruskan.

psst: pada sesiapa yang berminat, sila calling-calling utk rega spesel.




Till Now.





22 comments:

Acik Erna said...

reen..testimoni ke...makin slim gitu..

PuanPepel said...

erk...org da beli..bru nk stat mkn...

piewahid said...

bulan pose ni kalau masih minum susu tu, mungkin boleh bantu cpt kurus...

mmg ada nampak perbezaannya.

"Selamat menjalani ibadah puasa dgn sempurna. Semoga segala amalan dan doa diterima-Nya. Ampun maaf atas segala kesilapan & kesalahan"

ibuintan said...

reen.. wah raya ni makin slim lah ye, boleh raya dan bergaya sakan

kak long said...

reen..
kaklong nak gemok la..cam neh ek?

kak wan said...

Wah ina,
Tahniah misi komplik, dlm masa 5 bln turun 8kg ye..
Hish.. bulan puasa ni, sebelah mata jelah 3kg lagi tu.

Ms.Lilies said...

wahhhh....
lepas meletup kena folo ni...
ai pun nak slim gak :)

zulkbo said...

salam..
woitttt!!!
la la la..
mengancam dah ni
untungnya hubby..he he

Aku Anak Pahang said...

Tambah cun tentu bertambah sayang abang. Selamat berpuasa.

Kakcik Seroja said...

Ni yang kakcik jelez melez ni...

Hehehe.. Selamat berpuasa Reen. (kakcik tak bolehlah tak makan nasi - gigilllll..) :)

sahromnasrudin said...

salam..tahniah..rumah baru yg lebih comel...
p/s: berat sy 50 kg..nk upgrrade 60 kg.camno erk???

nina syakina said...

wahhh...nina nk kurus jgk...
nk ilangkan pipi yg gebuss + montell ini... hihi...~ ada petua??

cheqna said...

tak makan nasi??
huhuhuhuhu
pepun tahniah kak

Yunus Badawi said...

awak pun ada migrain jugak ya? Dulu emak Adam pun ada migrain. Pantang minum nescafe mesti tangkap kat kepala. Skrg dah ok.

Hamizah said...

jeles la,reen..saya berdiet juga, tp selalu langgar pantang..

YanDarwisy said...

Aduhai...seronoknya. Teruja gak nak mencuba neh

ckLah @xiiinam said...

Selamat menyambut Ramadhan al Mubarak...

julietchun said...

kena beli baju ukuran baru ler pasni.

Zaitun said...

Kalau dah kurus dan badan dah ada cutting senang nak melaram pakai baju apa pun cantik.

Dr Singa said...

wah!!!!!!!!!!!!!!!!!
kebaya beb Raya ni!!!!!!!!!

Sharinginfoz said...

semoga dapat apa yang diimpikan

UV Hampir 1,000

aNiS tHe BumbleBee said...

waaww...menjadi gak ye SD2 tu.tp mmg sbnrnye carb pun punca berat naik kan..mmg kena kurangkan carb ni.tp anis tak kuat betul,sehari xmkn nasi,terketar2 badan.isk.

Linky's Magical


ShoutMix chat widget